Actualitat

Vidreres aprova inicialment l’Ordenança Municipal reguladora de l’Administració Electrònica

L’Ajuntament de Vidreres ha aprovat inicialment, l’Ordenança Municipal reguladora de l’Administració Electrònica, un pas decisiu cap a la consolidació d’un nou model de gestió pública basat en l’ús intensiu dels mitjans electrònics.

L’ordenança, impulsada en el marc de la Llei 39/2015, de procediment administratiu comú, i la Llei 40/2015, de règim jurídic del sector públic, dota el municipi d’un instrument jurídic propi per garantir una administració més eficient, transparent i pròxima a la ciutadania. A més, reforça els drets digitals de les persones usuàries i en promou la participació per mitjans electrònics. 

El nou text regula aspectes clau com: 

  • Els drets i deures a la ciutadania en l’àmbit de l’administració electrònica. 
  • Els canals d’accés electrònic al sector públic municipal (seu electrònica, registre electrònic, atenció multicanal, etc). 
  • La gestió electrònica dels procediments administratius, incloent la signatura, la notificació i l’arxiu digital. 
  • El funcionament electrònic dels òrgans col·legiats municipals i la participació ciutadana digital. 
  • Els criteris de seguretat, interoperabilitat i traçabilitat de les dades i documents electrònics. 

També s’estableix l’obligació de relacionar-se electrònicament amb l’Ajuntament per a determinats col·lectius, com les persones jurídiques, entitats sense personalitat jurídica, professionals col·legiats, i personal municipal, segons el que preveu la Llei 39/2015. 

S’ha aprovat inicialment i s’obre ara un període d’informació pública de 30 dies per tal que la ciutadania pugui presentar al·legacions o suggeriments. En cas que no se’n presentin, l’ordenança quedarà aprovada definitivament sense necessitat d’un nou acord de Ple. 

L’ordenança estarà disponible a la seu electrònica de l’Ajuntament de Vidreres (vidreres.cat), així com al Butlletí Oficial de la Província. 

Continguts relacionats

Back to top button