Actualitat

L’Ajuntament de Vidreres rep la memòria 2023 del defensor del ciutadà

El ple de l’Ajuntament de Vidreres ha rebut la memòria corresponent a l’any 2023 presentada per Salvador Torres i Blanco, defensor del ciutadà del municipi.

Aquest document recull les actuacions realitzades durant l’any 2023, així com les principals recomanacions i reflexions sobre les queixes i consultes dels ciutadans.

El defensor ha destacat l’excel·lent col·laboració amb el consistori i amb el personal de l’ajuntament. 

Torres ha subratllat que la seva funció principal és defensar els drets i les llibertats de la ciutadania, així com promoure una administració més eficaç i propera.

Dades clau de l’any 2023

El defensor ha realitzat un total de 129 actuacions, distribuïdes en els següents apartats:

  • Actuacions informatives i d’acompanyament: 45.
  • Actuacions al Fòrum SD: 23.
  • Consultes obertes: 57.
  • Recomanacions formulades: 4.

Pel que fa a les consultes obertes (57), es detalla:

  • En curs: 18 (9 derivades al Consell).
  • Desestimades: 4.
  • Resoltes: 11.
  • Derivades a altres organismes: 24.

Les temàtiques més tractades han estat l’aigua (11 casos), el medi ambient (11 casos), i assumptes relacionats amb urbanisme, governació i veïnatge.

Principals problemàtiques detectades

Entre les queixes més recurrents s’han identificat:

  1. L’incivisme derivat de la manca de recollida d’excrements d’animals de companyia.
  2. Els talls d’aigua recurrents i els desperfectes causats per la reparació de canonades.

Recomanacions específiques a l’Ajuntament pendents de resposta 

  • Instal·lar un mirall al carrer Barcelona.
  • Treballar conjuntament amb l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) per resoldre el problema de l’arqueta principal de Puigventós.
  • Fer accessible el pont de la font del Pla per a la gent gran.

El defensor ha remarcat que, amb el pas dels anys, la figura del defensor del ciutadà està consolidant-se al municipi, guanyant confiança entre els vidrerencs i vidrerenques. 

Durant el 2023, el 65% de les consultes s’han realitzat presencialment, el 25% per correu electrònic i el 10% per telèfon.

Continguts relacionats

Back to top button