Dimarts 23 Octubre 2018
Inici / Noticies / Nou gran èxit del XII programa d’intercanvi de llibres reutilitzats de Vidreres

Nou gran èxit del XII programa d’intercanvi de llibres reutilitzats de Vidreres

22/07/2016
En aquesta dotzena edició el 87%  dels  alumnes han participat al programa (81% el curs passat) i s’ha arribat als 47.154,78 € d’estalvi (37.980,00 € el curs passat) en llibres de text per a les famílies dels alumnes dels centres educatius de Vidreres.   Amb aquesta onzena edició del Programa d’Intercanvi de Llibres Reutilitzats de Vidreres s’ha arribat a uns nivells de participació i estalvi superiors als de l’any passat tot i que hi ha hagut uns canvis de llibres de text a l’INS (Català i castellà de 2n i 4t curs d’ESO) que han privat les famílies d’un estalvi de cap a 9.000,00 € . Recordem que aquest programa es va iniciar l’any 2004, quan encara ningú s’ensumava l’actual situació de crisi que estem vivint, amb un 10% de participació dels alumnes escolaritzats a Vidreres des de 3r curs de primària a 4t d’ESO. Des de llavors, en 12 anys s’ha assolit un estalvi de 406.99354€ (només amb llibres d’intercanvi, a banda, només caldria comptabilitzar els llibres que tenen socialitzats els centres). Actualment, el programa genera un 87% de participació (en algun centre s’arriba a un 94%) i hi ha participat 686 alumnes del 788 possibles. És a dir, només 102 alumnes de Vidreres no fan intercanvi.   En termes de resultats, s’ha reutilitzat 2.202 llibres i el valor dels llibres reutilitzats pels alumnes ha estat fis ara de 47.154,78 €. En termes d’estalvi, aquest intercanvi ha suposat de moment un estalvi mitjà pels alumnes de 68,74 € arribant en algun curs de secundària a més de 120 €.   A més d’aquestes dades tant contundents, hem de tenir en compte que els centres de primària de Vidreres (Escola Salvador Espriu i Escola St. Iscle) encara socialitzen alguns llibres de text. Per tant, l’estalvi real pels alumnes és més alt que el que genera només l’intercanvi.   Per segon any, s’ha posat en funcionament conjuntament amb les AMPES el sistema on-line de gestió de l’intercanvi i els socis i vendes de les AMPES: EL SAVI. Enguany s’ha realitzat millores: com integrar la possibilitat de pagament amb targeta on-line (PVP) i d’altres d’internes a nivell de tractament de dades per les AMPES, així com la possibilitat de facilitar el procés d’adjudicació de llibres de l’intercanvi. Alhora, també s’ha continuat realitzant les comprovacions del sistema d’ajuts socials per la compra de llibres el qual facilita a les AMPES poder fer els descomptes pertinents a les famílies.   L’Ajuntament de Vidreres, com cada curs, ha gestionat el programa des de la Unitat de Programes de l’Àrea de Serveis a la Comunitat i amb les regidories d’Ensenyament, Cultura i Benestar Social mitjançant la comissió de participació formada per docents, mares i pares, voluntaris/àries, tècnics de l’Ajuntament i regidores. Igualment que en anys anteriors, cal destacar que enguany, el pressupost destinat al programa ha estat de 12.000 € i inclou la compra de llibres nous per als participants de l’intercanvi i el 50% del cost de les millores del SAVI que ha estat cofinançat per les tres AMPES de Vidreres.   Pel que fa al funcionament del programa, enguany s’ha donat novament una situació que fa que s’hagi de fer l’intercanvi en dues fases a l’INS de Vidreres: les recuperacions de setembre. Enguany, 129 alumnes de l’INS (un 43% dels alumnes de l’INS) tenen assignatures pendents per setembre. Per tant, s’haurà de fer un intercanvi per a aquests alumnes el proper 7 de setembre. Tot i això, molt especialment gràcies a l’AMPA de l’INS de Vidreres i als responsables del centre, es podrà gestionar aquest intercanvi per a aquestes persones que ja s’han registrat en el programa durant les dates d’intercanvi.   Per altra banda, volem destacar que enguany molt poques famílies han vingut fora de termini i que, cada vegada més, notem la familiarització amb el SAVI tant dels usuaris com dels professionals. Tot i això, de cara al proper any, us recomanem tres coses: estigueu alerta a inicis de juny de la informació que us porten els vostres fills, consulteu el web de l’Ajuntament de Vidreres periòdicament i, si detecteu que no podeu venir per qualsevol motiu, delegeu la vostra participació a familiars, amics o coneguts que sí puguin venir. Entre d’altres coses, la no participació a l’intercanvi genera no poder accedir a les ajudes per llibres i material escolar que des de l’Àrea de Benestar Social es dóna a les famílies que més ho necessiten de Vidreres segons la nova convocatòria d’enguany.   Altrament, encara s’ha detectat altres persones que no han pogut intercanviar al moment perquè no portaven els llibres folrats i els han hagut de folrar corre cuita. Ens agradaria animar a aquestes persones que s’han trobat en aquesta situació a tenir presents les dates i indicacions de l’intercanvi que es publiquen amb molts dies d’antelació i que es reparteixen alumne per alumne perquè l’any que ve no hagin de passar per aquesta experiència. Ànims i gràcies per la vostra comprensió.   Finalment, un any més, els alumnes, els/les mestres i professors/res, els pares/mares i tota la gent relacionada amb el programa (voluntaris/àries, membres de la comissió, personal del Centre Cívic de Vidreres, personal de la Biblioteca Municipal, personal dels Serveis Socials, etc.) es mereixen una bona felicitació per la demostració que ens han fet del que suposa creure en un programa sócio-educatiu basat en la participació voluntària i la implicació de les persones. Més de 15 voluntaris i voluntàries han participat activament en aquest programa i l’han fet possible. Motes gràcies i felicitats a totes i tots! Bon curs 2016-17 i moltes felicitats a totes i tots! Consulta AQUÍ les dades de participació del programa d'intercanvi 2016